Darios är på benen igen<3

Såhär skriver Tyra nu: "

Hej kära ni fan jag har inte tänkt på bloggen de senaste timmarna. Alltså fy faaaaaaaan vad jag har varit orolig idag! Att få det där vidriga samtalet när man är i Göteborg… Dario hade fått gas-kollik och veterinären var där o gav medicin, kände på tarmar så allt stod rätt till och gav honom lugnande.

Jag skrev ju att Dario inte velat gå framåt igår, och idag försökte han lägga sig ner i stallgången och överallt. Det är väldigt viktigt att hästen inte lägger sig ner även fast de vill, för då kan de få tarmvred och det betyder döden- riktigt läskigt eftersom det ändå är hyffsat vanligt med avlivning vid kollik och tarmvred… Ush brrr… Älskade Emelie och Johanna kämpade länge för att få fram 800 kilo som vägrar gå och vill lägga sig ned. Shit vad dom kämpade- jag är så tacksam för all hjälp jag fått idag!

Jag kom till stallet och grät ut i drogade darios famn- allt bara släppte när jag såg honom, började storböla… Sen var jag ute och gick med honom i en timma, så kom min älskade syrra och höll mig sällskap så jag fick pilla i mig lite mat, och sen fick Dario betfor-vatten, och vet ni? Ringde nyss Veronica som är i stallet nu och Dario har äntligen bajsat! Haha har aldrig varit så glad av bajs förut- vilken framgång!!! Det betyder att han är på bättringsvägen:D"

Jätte skönt att det är bättre! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0